Een kleine twee weken geleden schreef ik over het feit dat ik twijfelde tussen een aantal keuzes waarvan ik vond dat ik die moest maken. En zo opeens kreeg ik een ingeving. Waarom moest ik kiezen, waarom niet combineren en de verpakking anders maken.
In de afgelopen jaren heb ik me enorm gebogen over de ontwikkeling van websites. In eerste instantie deed ik alles zelf, het bouwen van beheer systemen tot en met het online plaatsen van de website. Al snel merkte ik dat het onderhouden van de beheer systemen meer tijd koste dan dat het me uiteindelijk opleverde, en vanaf toen ben ik overgestapt op het WordPress beheer systeem.
Aangezien mijn interesse verder gaat dan alleen het bouwen van website, zie ik ook veel potentieel in het ontwikkelen van Apps op smartphones en tablets, maar ook in interactieve opstellingen voor bijvoorbeeld beurzen en musea door gebruik te maken van touchscreens, Kinect en Leap. En om eerlijk te zijn heb ik hier waarschijnlijk meer interesse voor dan het bouwen van websites.
Maar aangezien het bouwen van website op dit moment voor het broodnodige inkomen zorgt, en voor mijn andere interesses nog geen potentiële opdrachten aanwezig zijn, is het erg moeilijk om dit te laten vallen.
Bij bijeenkomsten, zoals netwerkborrels, wist ik eigenlijk niet wat ik moest verkopen (nou ben ik überhaupt slecht in het verkopen, maar dat terzijde). Voor de meeste mensen is een website of een App nog wel begrijpelijk, dat ze nog wel eens schrikken van de kosten die hierbij komen is ook begrijpelijk. Maar als ik ga vertellen over interactieve installaties, dan begint het al moeilijk te worden. Het zijn niet de dingen die je dagelijks tegenkomt.
De slogan ‘We create experience’ (vrij vertaald, wij creëren ervaringen, belevingen) blijft gehandhaafd, want dat is waar we voor staan. Maar tijdens gesprekken of pitches verkopen we onszelf niet meer als website bouwers, maar als ontwikkelaars van creatieve digitale oplossingen, ‘We create digital solutions’.
Door te focussen op oplossingen willen we een breder klanten potentieel aanspreken doordat we ze een oplossing kunnen bieden op diverse vlakken. We blijven ontwikkelaars en worden dus geen communicatie- of reclame bureau, maar dat wil niet zeggen dat we geen samenwerkingen aan willen gaan om samen een nieuw product of dienst neer te gaan zetten.
Met deze nieuwe stap zie ik een hoopvolle toekomst tegemoet komen.
Volg mij!